MANFAAT DAN KESAN VITAMIN E.

 


Vitamin E adalah sejenis vitamin yang larut dalam lemak. Ia adalah nutrien yang penting dan membantu me mberikan kulit, mata dan otak yang baik, malahan, ia juga penting untuk penglihatan dan sistem pembiakan.

 Vitamin E adalah vitamin penting yang diperlukan oleh fungsi tubuh. Ikuti artikel ini untuk mengetahui tentang manfaat dan kesan vitamin E.


Fungsi vitamin E dalam tubuh. 


Vitamin E bersifat antioksidan. Ini bermakna ia melindungi tisu badan daripada kerosakan yang disebabkan bahan yang dipanggil radikal bebas, yang berbahaya untuk sel, tisu dan organ – mempunyai kaitan dengan penuaan.

Tubuh memerlukan vitamin E untuk membantu sistem kekebalan tubuh terhadap virus dan bakteria. Vitamin ini juga penting dalam pembentukan sel darah merah dan ia membantu tubuh menggunakan vitamin K.


Sel dalam tubuh menggunakan vitamin E untuk berhubung antara satu sama lain dan menjalankan pelbagai fungsi penting.

Anda mungkin mendapat cukup kandungan vitamin E setiap hari. Namun, jika tubuh anda kekurangan vitamin ini ia mungkin mendatangkan masalah yang serius. 


Tubuh memerlukan lemak untuk menyerap vitamin ini, jadi bagi individu yang mempunyai masalah pencernaan mungkin tidak mendapat apa yang diperlukan. 

Ia sekali gus boleh mendatangkan bahaya kepada sistem imun dan saraf serta mata.


Kenapa vitamin E perlu diambil?


Walaupun ia jarang berlaku, manfaat vitamin E hanya diperlukan oleh individu yang berdepan dengan masalah kekurangan vitamin E


Individu seperti ini cenderung mempunyai masalah kesihatan berkaitan pencernaan dan fibrosis sista. Mereka yang mengamalkan diet rendah lemak juga berisiko mempunyai masalah kekurangan vitamin E.




DIMANA KITA BOLEH MEMPEROLEHI VITAMIN E? 

Kebanyakan individu boleh memperolehi vitamin e dari pemakanan seharian. Antara sumber makanan yang mengandungi vitamin e, seperti :


🏡️Minyak sayuran

🏡️Sayuran berdaun hijau

🏡️Bijirin

🏡️Telur

🏡️Kekacang

🏡️Tomato

🏡️Brokoli


Selain itu boleh dapati dari sumber makanan tambahan atau supplements. Nak dapatkan vitamin yang terbaik kena kaji produk dan bahan kandungan.


KEISTIMEWAAN VITA E SHAKLEE. 


πŸ’šDalam 1 kapsul mengandungi 400iu dari minyak kacang soya dalam bentuk D-alfa-tokoferol, yang mudah diserap oleh tubuh. 


πŸ’šMengandungi 65mcg selenium untuk melengkapi aktiviti vitamin e bagi memberi fungsi optimum.


πŸ’šMengandungi 39.4mg Ekstrak biji anggur, mengandungi proantosianidin, sebatian yang mengandungi kamdungan antioksidan yang bagus. 



MANFAAT VITA E COMPLEX SHAKLEE.


🌷 memudarkan parut & jerawat 🌷 menyingkirkan radikal bebas 🌷 melambatkan proses penuaan 🌷 mengurangkan kedutan 🌷 meningkatkan keanjalan kulit 🌷 bagus utk kulit dan rambut yg sihat 🌷 melancarkan peredaran darah 🌷 mengekalkan kesihatan saraf dan otot 🌷 meningkatkan kesuburan 🌷 mengurangkan risiko katarak 🌷 mengandungi antioksidan yg tinggi 🌷 menaikkan seri wajah 🌷 menjadikan kulit halus dan licin 🌷 membantu mengurangkan penyakit Alzheimer 🌷 mengekalkan kecergasan tubuh badan 🌷 boleh dijadikan sebagai masker πŸ‘©‍πŸ¦°πŸ‘¨‍🦰Sesuai utk lelaki & perempuan tau. 


Dah habis baca fungsi dan manfaat vitamin E?? Nak dapatkan supplements Shaklee boleh hubungi saya DISINI.


#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleetriumph2023

#pengedarshakleeSamarahan

#pengedarShakleeKotaSamarahan #shakleeKuching

Comments

Popular posts from this blog

PENGEDAR SAH SHAKLEE SAMARAHAN, KUCHING SARAWAK.

5 SUPPLEMENT YANG TERBAIK UNTUK WANITA.

SUPPLEMENTS SHAKLEE SET UNTUK IBU MENGANDUNG.